Watch Out

Friday, September 26, 2008

Sakura Festival

Bertempat di IPC (International Pacific College) Palmerston North, kali ini Sakura Festival pula mengambil tempat. Konvoi 6 buah kereta- Fairuz, Pian, Madi, Sam, Nik dan kami meluncur sejauh 2 jam sebelum sampai ke destinasi. Sebaik sampai, parking dah penuh. Berbaloi perjalanan jauh kerana landscape IPC sangat indah dan cantik. Pokok sakura yang berjuraian gugusan bunga kecil -pinkish memenuhi lirikan mata ditambahi pula dengan tasik-tasik yang dipenuhi berbagai jenis bunga2an lain. Sangat cantik. Anak2 macam biasa sibuk dengan bouncing castle tetapi saya lebih seronok menghirup udara segar , nyaman dan menjamu mata menyaksikan keindahan panorama ciptaan Illahi. Pertunjukan kebudayaan negara juga dipertontonkan dan dikiri kanan jalan dipenuhi dengan Japanese girl yang berkimono-rasa macam kat Jepun pun ada. Bagai tak mahu balik kerana terpesona dengan keindahan semulajadi IPC, kami meneruskan perjalanan kali ini ke Wind Farm pula menyaksikan deretan janakuasa windmill yang terletak di lereng-lereng bukit.

Sekitar IPC

Teruja melihat gelagat Japanese yang berkimono

Di Windmill Farm

Pose istimewa Aidid

Perkarangan Admin Office IPC

4 comments:

Mrs Rozman @ Mommy Umar said...

ms balkish...
u still loook great!
miss ur evil laugh down here...
how's life there?

zhafri said...

Pn Balkish...
sye ni ex-student puan BACC(MAF490)ingt lagi ker puan?
Just nak wish Salam Aidilfitri n dr jauh kupohon kemaafan...
kali ni tak dpt nk bg puan CD raye jauh sgt..
so how's life kat sane?
mesti syok kan...

Balkish said...

mummy umar @ Didi,

so great to hear from you...ne way..ur blog??? how's umar jibril?

zhafri,

yeehaa...off course saya ingat kat awak...how's life sekarang? Kerja? Study? Still thanking you for the CD raya...any blog? email? etc..keep in touch

nabila said...

salam pn balqish.saya nabilah ex senat 2007/2008.tak tahu la pn ingat lagi @ x.nway lepas tgk gbr2 pn kat sana seronok giler.rasa mcm nak pg sane jer.btw kami ex senat rindu sgt kat pn.