Watch Out

Friday, April 4, 2008

Istana Malaysia




Sesekali datanglah perasaan nak makan kat luar macam kebiasaan kami di Malaysia..apatah lagi Adam yang tak faham apa erti halal haram tu asyik nak minta makan kat restaurant setiap kali kami passing by any restaurant.




Petang itu setelah mengambil Sofea di rumah kawan baiknya Tom, husband mengajak saya ke Wellington city untuk dinner. Teruja dgn permintaan itu saya mengangguk tanda setuju dan tanpa dirancang kereta kami meluncur ke Istana Malaysia. Sebenarnya terdapat beberapa restaurant di sini yang boleh di kunjungi antaranya ialah Istana Malaysia, Satay Malaysia,Morocco Kebab, Rasa Restaurant dan etc..Boleh tahan rasa makanannya tapi taklah sama dgn rasa makanan di Malaysia...dahlah murah, sedap, variety, dan segala macam lagi best la kalu nak compare dgn sini..Tapi tak pa Alhamdullillah dapat juga menunaikan hajat kami sekeluarga dinner di luar.walaupun harganya agak mahal..(kami order murtabak $15.00, nasi goreng ayam $16.00, mi kari $15.00, 2 roti canai $5.00) nanti try restaurant lain pulak kalu ada rezeki dan kesempatan..bisik hati saya..






4 comments:

payat inc said...

wah kalau conert duit tu boleh makan seminggu agaknye kat msia.hehe

Khairul said...

Bel,
Mesti sodap tu..

Syah said...

Teringat kat Adelaide dulu... memang selalu makan kat luar... selalu kena dalam AUS$8-10 sekali makan.

Bila minum kitaorang (3-4 org) kongsi chinese tea (AUS$3 per pot). Sebabnya boleh refill air panas free!!!!

Balkish said...

Payat,

Jgn convert duit malaysia..tak berbelanja lah saya nanti

Khairul,
Tak lah sesedap yellow prawn...

Shahrul,
Bila nak fly ni...makan kat luar puas2 lepas ni pergi bawak family bukan solo macam dulu ...ops dulu pun tak 'solo' tapi pergi sorang2...