Watch Out

Tuesday, July 8, 2008

Supervisor - Wares

Sedang menanti Supervisor (Wares) untuk memberi feedback terhadap 2nd draft....cepatlah..tak sabar rasanya..coz banyak planning sedang dalam queue untuk diusahakan...Dalam menunggu tu baik jugak saya menulis sikit perihal beliau.

Bercakap pasal supervisor ni saya ada 2 supervisor; sorang namanya Wares Karim dan sorang lagi Bhagwan Khanna. Wares;muslim, tak jemu2 mengajar saya research methodology dan tanpa pertolongan beliau tak taulah dimana saya berdiri hari ini.Terlalu berterima kasih kepadanya walaupun saya terpaksa berbanyak2 bersabar kerana beliau sibuk dan selalu miss out 'timing'. Ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari....'I'm leaving for UK'..sepatah kata beliau sewaktu memberitahu saya dan Bhagwan ketika kami sama2 meeting dalam 4 bulan yang lalu...rasanya tersentak seluruh urat nadi dan segala saraf pada diri saya..tergamam dan terkedu seketika Bhagwan jugak terkaku bahasa ketika itu.....Saya dah mula tak dapat nak menahan perasaan..."when" saya bertanya...'in august' jawabnya pendek....Lalu bermulalah episodes pressure saya...meeting dgn supervisor sekerap 2 minggu sekali diubah ke 10 hari sekali kemudiannya menjadi 1 minggu sekali. Perjumpaan dgn Wares dibuat selang sehari dan dikala ini ianya dilakukan hampir setiap hari. Wares sgt baik dan kadang kala sedikit pertanyaan akan meleret2 jawapannya (dia akan start dari seawal2 basic) tetapi semua itu katanya supaya saya dapat menjadi researcher yang baik suatu hari nanti.

Kadang kala rakan2 mengusik kenapa saya terlalu kerap berjumpa supervisor..namun saya persetankan semua usikan itu...bagi saya selagi Wares disini saya akan fully utilise segala masa yang ada agar dapat enrich segala maklumat yang boleh. Selepas ini beliau akan hanya datang ke VUW 2x setahun (setiap kali datang beliau akan spend dlm 2-3 weeks). tak taulah camana nanti kalau saya ada problem. Bhagwan pulak adalah supervisor yang baik dan banyak membantu dalam hal2 administrative.

Saya cuma dapat berdoa agar perjalanan PhD ini dipermudahkan Allah walaupun supervisor harapan saya jauh di UK...To Wares Karim..thank you so much and I'm really indebted to you..

8 comments:

Syah said...

Persetankan semua itu Bell...

Agi Idup Agi Gelaban....

Khairul said...

betul bell

PerSETAN kan semua kata-kata rakan-rakan tu

Balkish said...

syahrul n KA,

Thanks..memangkan diperSETANkan...he..he

Anonymous said...

Tu kira ok lagi...

Belum sampai tahap macam I lagi, 7 supervisor bertukar ganti. Pernah tak de supervisor selama 8 bulan. Dah lah co-supervisor pun tak de. What I can say PhD, 99.99% is our own work. So don't worry.... wish u all the best!

Balkish said...

Intan,

memang I kerap terbayang cerita2 u and your supervisor's' semenjak I tahu yg wares nak pergi..huk..huk..akan diharungi jua and belajar hidup berjauhan dgn supervisor

Professor Dr Norzaidi Mohd Daud said...

Balkish, I doakan you berjaya. Dugaan PhD tu...

Balkish said...

Dr Zaidi,

Thanks for your wish

nurhuda_cahayapetunjuk said...

Assalamualaikum..

Semoga puan terus tabah dalam mengejar ilmu..:)..BERUSAHA PUAN..heheheh